分類/標籤 網誌/分享 BLOGS | by mark kong | TIPS

近年自己創業,睇人創業,參加創業比賽,睇人參加創業比賽,得出的結論是創業難,大家都明。條橋得,但又執行唔到。執行到的,可能又入行門檻太低,容易被抄。條橋得,執行到嘅,又怕唔夠錢。ok ok, 條橋得,執行到,又揾有錢嘅,可能最後死於分贜不勻,股東反目。就算你係天生創業狂,有齊適合創業的性格,甚麼肯堅持,有見識,但你天時地利唔企你嗰一邊,都係講乜都冇用。打個直接的比喻,參加帆船比賽,緃使你有最強團隊,有一隻最堅的船,唯獨冇風,咁之後大家都知詳嘢事。
 
講到創業的風,我稱為一些外力,一些可推你向前行的力量,那可以是一個簡單的建議,一個給你生意的機會,或一筆適時的投資。不竟現今世代不同以前,閉門做車已不是一個好方法,反而把想做車這個意念講出來,共享一齊做,可能得到意想不到的效果。意念要提高知名度有好多方法,參加創業比賽是一個途徑,等於想做明星,冇理由唔參加港姐一樣。問題是現在創業比賽攪到好似玩遊戲咁,想贏比賽一定要像考試般識捉路,而忘卻了為甚麼攪生意的初衷。
 
如果真的做一個統計,在創業比賽出現得最多的字,我敢打賭是“改變世界” 這個terms,或者感覺再cool 啲的disruptive innovation, 顛覆性創新。這幾年大家太受已故教主喬布斯所影響,覺得自己創業時,點都加啲喬教主的風格進去,一定有幾張apple feel 的投影片,同埋左一句破壞舊有模式,右一句征服全世界,講這些豪情壯語唔係話唔好,但都要睇睇現實環境,自己手頭上有乜資源。如果發現自己還是只得一個概念,一個客都未揾到時,還是正如lean startup 作者所講idea is cheap, 歉虛一點整個minimum viable product 出來試吓水温。
 
所以創業第一件事並不是改變世界,而是改變世界怎樣看你。而且創業開始時,不要先急著做喬布斯,何不先由喬寶寶出發。
 
至於為何大家也這麼喜歡 "談" 改變世界,下次傾。
 
mark kong

2015/08/02